Seminar: Kunst og kultur som sprengstoff for utvikling og innovasjon i bedrifter og organisasjoner

Terje Tranaas lever av å være musiker og produsent. Sammen med Anne Lein Kristiansen fra Tindved Kulturhage og Astrid Skogseth fra Hilmar AS og Kultlab ønsker de en prat om kunst og kultur kan være et verktøy for å innovere også i tradisjonelt næringsliv.

Kunst og kultur som sprengstoff for utvikling og innovasjon i bedrifter og organisasjoner

Vipps! snudde bankmarkedet på hodet. Hvor og når utvikler DU den grensesprengende ideen som ryster markedet?  Ved kjøkkenbordet? I garasjen? Har du tenkt over at kunst og kultur gir innovasjonskraft?

Anne Lein Kristiansen fra Tindved Kulturhage, Astrid Skogseth fra Hilmar AS og Kultlab, Terje Tranaas, produsent i Hilmar, leder for Arrangørnettverk Trøndelag og musiker i Sambandet og Håvard Sørli fra Tindved Kulturhage byr opp til  dans i business.

Dette seminaret passer for deg

som jobber innen næringslivet som ønsker å være innovativ, se på nye muligheter for å samarbeide på tvers av bransjer og som er nysgjerrig på å ta i bruk ny teknologi og virkemidler for å få mer igjen på bunnlinja.

50 min kreativ lunsjpause 

Målet med dette seminaret er å sette i gang noen tanker og samtaler på tvers av bransjer som ikke nødvendigvis vil møtes i det daglige

En styrt samtale 

Dette handler ikke om å lage kunst og kultur – men det vil være en styrt samtale  kunst og kultur som verktøy for innovasjon og kunst og kultur som næring i seg selv. Om hvilke ringvirkninger kunst og kultur har. Hva som skjer når kobler kreativ industri og tradisjonell næring. Hva skjer når vi tar i bruk VR i næringslivet?  Hva tilfører de kreative næringene når vi trenger nye måter å selge inn og kommunisere rundt egne produkt?

Terje Tranaas
Terje er tannlegen som valgte å leve av musikken. Han er en særdeles dyktig produsent i Hilmar, leder for Arrangørnettverk Trøndelag og en rutinert musiker i Sambandet. Og du har sett han på veien i en rekke musikkprosjekt og band.

Anne Lein Kristiansen, Tindved Kulturhage
Anne er en kreativ sjel med et analytisk hode. Hun er utdannet Sivilagronom med internasjonal erfaring innen salg, markedsføring, merkevarebygging og forretningsutvikling innen ernæring og bioteknologi. På den kreative siden er hun fotograf og grafisk designer med eget firma, som kommer godt med i jobben som bedriftsrådgiver hos Tindved Kulturhage.

Astrid Skogseth, Hilmarfestivalen, Hilmar AS, Kultab og doktorgrad
Astrid er festivalsjef, kommer fra Steinkjer Næringsselskap og mange år som forretningsutvikler og veileder, har ledet en rekke prosjekt, utviklet metodikk for innovasjonsprosesser, og har nå startet på en doktorgrad med teater som verktøy.